Mount Le Puus

Luka Luj je okružen planinskim spektrom Moca, na kojem se ističu dva vrha. Prema standardima Mauricijusa, oni su dosta visoki. Visina Le Pusa je 812 metara, dok je Peter-Bot nešto veći, 821 metar. Obojica su formirana pre više od deset miliona godina zbog vulkanske erupcije.

Penjanje na planinu

Mount Le Pus, kao podignuti palac, nalazi se u sjeverozapadnom dijelu otoka. Na vrhu je posmatračka paluba, iz koje se vidi čitav greben susjednih brda. Odatle možete videti i grad, sedam stepeni vodopadi Tamarin i lagunu. Sa desne strane je vrh Peter-Bot.

Na ostrvu postoji legenda koja kaže da je Charles Darwin prva osoba koja se penje na planinu Pus. To je sasvim slikovito i podizanje je manje komplikovano od susednog. Prema tome, svake godine veliki broj turista još uvek penje, iako treba primetiti da se svi ne vrate na vrh. Ali ovo nije neophodno, jer će i nekoliko sati hoda po planinskim stazama inspirisati i vodiči će vas odvesti do onih mesta koja su najlepša. Najčešće, uspon počinje iz sela Petit Verger, a možete ga završiti na visini koja prelazi nivo mora za nekoliko stotina metara.

Priprema za putovanje

Putovanje je bilo udobno, trebalo bi da bude pripremljeno. Obavezno uzmite vetrobran u slučaju kiše, poželjno sa kapuljačom. I cipele bi trebalo biti ugodno za kretanje. Budući da morate pešice na planinama nekoliko sati, obavezno stavite bocu vode u ranac. Nemojte ometati zaštitu od sunca da biste izbegli opekotine od sunca.

Kako doći tamo?

Od Luke Luja do Mount Le Pusa doći ćete autobusom, ali bolje je da uzmete taksi. U svakom slučaju, morate doći do sela La Laura, koja se nalazi u samom nogu. U blizini sela je iznajmljivanje opreme za penjanje na vrh. Za prvu usporedbu bolje je unajmiti vodič, to će vas koštati 55,00 €. Izleti na planinu obično počinju u muzeju Moka oko devet ujutru. Do 12.30 završavaju.

Pored autobusa i taksi, možete doći do Le Puusa u iznajmljenom automobilu. U ovom slučaju, bolje je koristiti uslugu od poznate kompanije. Ali zapamtite da na Mauricijusu, saobraćaj na levoj strani, biciklisti i pešaci zaista ne vole da prate pravila puta. U gradskom naselju Gran Bae nalazi se i iznajmljivanje motocikala.

Kada dođete do planine Moca, moraćete da okrenete levo na kružnom saobraćaju velikim cvetnim krevetom u pravcu planine Ori. U selu La Laura, put se oštro skreće desno, a nakon dvadeset i pet metara vidjet ćete seoski put s lijeve strane. Moraćete da se krećete kroz trske trske, ali skrenite levo na vilicu, videćete da se put sužava. Idite uz planinu i za nekoliko kilometara ćete biti na raskrsnici. Da biste došli do posmatračke palube, morate skrenuti desno, na putanju koja ide duž drveća. Samo imajte na umu da pre vrha, penjanje postaje strme. Ali da bi se videla sva lepota, vredi pokušati.